""" Téma č. 14 ovládací prvky GUI
Vytváříme instance tříd Label, Button, Entry...
Při vytváření instance můžeme předat argumenty např. text, background atd.
U tlačítka zadáme i jméno fce, která bude volána (command=tiskni).
U Entry, příp. jiných prvků můžeme nastavit proměnnou, pomocí které budeme hodnotu prvku číst/nastavovat (metoda get a set).
Proměnná je spec. typu a je ji třeba deklarovat před použitím. U Entry použijeme proměnnou typu StringVar.
"""
import tkinter
#import tkinter.ttk
okno = tkinter.Tk() # vytvořím okno
def konec(): # funkce ukončí okno
okno.quit()
print("konec") # do terminálu
hodnota_text = tkinter.StringVar() # proměnná je instance StringVar
def tiskni_entry():
print(entry1.get()) # získáme obsah proměnné textboxu, volá metodu get()
def nastav_entry():
entry1.set("AHOJ") # nastavím obsah textboxu, volá metodu set()
label1 = tkinter.Label(okno,text="Toto je nápis č. 1", background="red") # vytvoření instance
label1.pack() # umístění do okna
label2 = tkinter.Label(okno,text="Zadej text", background="yellow") # vytvoření instance
label2.pack() # umístění do okna
entry1 = tkinter.Entry(okno, textvariable=hodnota_text)
entry1.pack()
button_nast=tkinter.Button(okno, text="Nastav text Ahoj do entry", background="yellow", command=nastav_entry) # vytvoření instance
button_nast.pack() # umístění do okna
button_konec=tkinter.Button(okno, text="Konec programu", background="green", command=tiskni_entry) # vytvoření instance
button_konec.pack() # umístění do okna
canvas=tkinter.Canvas(background="blue")
canvas.pack()
okno.mainloop() # spustím hlavní smyčku
Pěkné vysvětlení je na http://tkinter.py.cz/python_tkinter.html