Vytisknout
""" Téma č. 14 ovládací prvky GUI
Vytváříme instance tříd Label, Button, Entry...
Při vytváření instance můžeme předat argumenty např. text, background atd.
U tlačítka zadáme i jméno fce, která bude volána (command=tiskni).
U Entry, příp. jiných prvků můžeme nastavit proměnnou, pomocí které budeme hodnotu prvku číst/nastavovat (metoda get a set).
Proměnná je spec. typu a je ji třeba deklarovat před použitím. U Entry použijeme proměnnou typu StringVar.
"""

import tkinter
#import tkinter.ttk

okno = tkinter.Tk()   # vytvořím okno

def konec():          # funkce ukončí okno
    okno.quit()
    print("konec")    # do terminálu
    
hodnota_text = tkinter.StringVar()    # proměnná je instance StringVar

def tiskni_entry():  
    print(entry1.get())    # získáme obsah proměnné textboxu, volá metodu get()
   
def nastav_entry():
    entry1.set("AHOJ")     # nastavím obsah textboxu, volá metodu set()

label1 = tkinter.Label(okno,text="Toto je nápis č. 1", background="red")  # vytvoření instance
label1.pack()        # umístění do okna
label2 = tkinter.Label(okno,text="Zadej text", background="yellow")  # vytvoření instance
label2.pack()        # umístění do okna
entry1 = tkinter.Entry(okno, textvariable=hodnota_text)
entry1.pack()

button_nast=tkinter.Button(okno, text="Nastav text Ahoj do entry", background="yellow", command=nastav_entry)    # vytvoření instance
button_nast.pack()              # umístění do okna
button_konec=tkinter.Button(okno, text="Konec programu", background="green", command=tiskni_entry)    # vytvoření instance
button_konec.pack()              # umístění do okna
canvas=tkinter.Canvas(background="blue")
canvas.pack()

okno.mainloop()      # spustím hlavní smyčku



Pěkné vysvětlení je na http://tkinter.py.cz/python_tkinter.html

 

Zobrazení: 226